January 7, 2010

אחרי שבוע של ניסיונות לכתוב פוסט שני ברוסית, החלטתי לוותר, אני יותר מדי ביקורתי לכתיבה שלי ברוסית. זה מאתגר ואני אמשיך לנסות, אבל בינתיים אפרוס את הגיגיי בעברית..
לפני כחודשיים התחלתי לעבוד כמדריך בעמותה שנקראת "תפוח" או בשמה החדש – Apple Seeds Academy, העמותה מפעילה תוכניות טכנולוגיות חינוכיות לכל הגיליים ובכל רחבי הארץ. בשלב ראשון התחלתי לעבוד בפרויקט "אשת חייל" המיועד לנשים אתיופיות נשואות, כאשר המטרה להקנות להן מיומנויות בסיסיות בהפעלת המחשב ב- 20 מפגשים, פעמיים בשבוע, בני שעה וחצי. בתחילת דצמבר התחלתי להדריך בפרויקט נוסף לנשים מובטלות שרובן גם אמהות חד-הוריות. הפרויקט הזה היה הרבה יותר אינטנסיבי, לימדתי כל יום, מהבוקר עד הצהריים.
שתי הקבוצות הן בעצם קבוצות של אנשים מבוגרים או יותר נכון נשים בוגרות ומאז שהתחלתי להדריך/ללמד אותן, לא הפסקתי לחשוב איך אני יכול ליישם את מה שאני לומד בקורס חינוך למבוגרים או להשתמש בניסיון הלא גדול שיש לי כבר בעבודה עם קבוצות שונות. האם ניתן בכלל לשלב עקרונות הנחיית קבוצות בלימוד מחשבים, פיזיקה או מתמטיקה?
כל פעם במהלך הכתיבה כשהשתמשתי במילים מדריך/להדריך/ ללמד, עצרתי וניסיתי להבין איזו מילה יותר מתאימה, מתארת יותר טוב את מה שאני עושה. אין לי תשובה, נדמה כי אף אחת מהן היא לא המתאימה ביותר, נראה שמה אני עושה זה שילוב – לפעמים אני מלמד, לפעמים מדריך ואולי אפילו מנחה קבוצה מדי פעם.
יש עוד הרבה שאלות ופחות תשובות...

0 comments: